Fotowerkgroep KNNV Vriezenveen

In 2004 is de basis gelegd voor de fotogroep KNNV te Vriezenveen. De groep telt momenteel negen leden zodat er nog wel ruimte is voor een paar deelnemers. We leggen ons toe op onze gezamenlijke interesse, de natuurfotografie. Vooral in de lokale omgeving, maar ook daar buiten. De natuur biedt ons vele dankbare onderwerpen. We maken bij het fotograferen van het landschap, vogels , planten enzovoorts, gebruik van diverse camera’s en objectieven.

Door schoonheid van de natuur te laten zien hopen we dat er een groeiende interesse ontstaat voor (het behouden van) de natuur in onze omgeving, waar de laatste tientallen jaren zoveel van verloren is gegaan.  Eveneens hopen we te bevorderen dat iedereen beseft dat hij/zij aan het behoud van onze natuur ook zelf een bijdrage kan leveren.

We komen een vijftal keren per jaar bijeen om elkaars foto’s te bespreken. Daarbij komen ook technische aspecten zoals belichting, het gebruik van lenzen,  instelmogelijkheden en dergelijke aan bod. Zo leren we het nodige van elkaar en genieten tevens van de fraaie foto’s die de collega fotografen hebben gemaakt. Daarnaast we gaan een aantal malen per jaar gezamenlijk op pad om samen foto’s te maken.

Meestal kiezen we aan het eind van het seizoen, de nodige onderwerpen voor het volgende seizoen die we dan willen fotograferen en bespreken tijdens onze bijeenkomsten. Dat kunnen ook vrij abstracte zaken zijn, zoals bijvoorbeeld kleur of mist, maar steeds dient de natuur in de foto’s terug te komen.

Met de Stichting Peddemorsboerderij organiseerden we tot 2020 jaarlijks een foto expositie waar ook andere natuurfotografen aan mee kunnen doen. En exposeren we graag bij andere instellingen.

In deze album staan de foto’s van de expositie van 2020

De Fotowerkgroep KNNV Vriezenveen Info : Gerrit Schepers