Vriezenveen Schoon

De werkgroep “Vriezenveen Schoon” zet zich vrijwillig in om het storten van zwerfvuil in het buitengebied van Vriezenveen terug te dringen en streeft ernaar om de mentaliteit van de vervuilers te verbeteren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Theo Reekers  Dunantstraat 60 7671 BM Vriezenveen tel. 0546-563561

Behalve meldingen van illegale stortingen melden bij de gemeente worden regelmatig bermen en slootkanten vrijgemaakt gemaakt van zwerfafval door de leden van de KNNV.

Natuurlijk kan iedereen binnen de gemeente ook zelf illegale stortingen melden bij de gemeente Twenterand.

Dat kan eenvoudig kan via site van de gemeente Twenterand

Zwerfvuil: laten we het samen doen

Iedereen heeft een hekel aan zwerfvuil. Zo ook bedenker en initiatiefnemer van een app Jaap de Boer, gepensioneerd dierenarts, woonachtig in Geesteren (Gel.) In 2017 door het programma ‘Zomer in Gelderland’ zelfs verkozen tot het mooiste dorp van Gelderland. Dat wisten ze daar al, maar dat wou nog niet zeggen dat het ook het schoonste dorp was. Met dit project is daar in Geesteren verandering in gekomen.

Hoe het werkt
Zet je de gratis app aan tijdens je opruimactie, dan registreert die het gelopen traject waar jij zwerfvuil hebt geraapt. Dit traject wordt vervolgens groen gekleurd op de kaart die de app continu bijhoudt. Wordt dit traject daarna niet meer geschoond? Dan verkleurt een groen gekleurde route naar bruin. Zo kan iedereen in jouw buurt zien waar weer actie nodig is. Het doel is natuurlijk om jouw buurt Helemaal Groen te maken en te houden.

Op de kaart van app.helemaalgroen.nl is voor iedereen – en ook voor jouw gemeente – zichtbaar waar wij zwerfvuil rapen en waar dat nog onvoldoende gebeurt. Kijk op www.helemaalgroen.nl

Het zwerfvuil hoef je niet mee te nemen naar huis dat haalt de gemeente Twenterand wel op. Op de site van de gemeente Twenterand kun je eenvoudig een melding maken en aangeven waar het zwerfvuil ligt. Meestal is het dan binnen 24 uur al opgehaald. Twenterand stelt grijpers beschikbaar een aanvraag hiervoor kan eenvoudig via de mail.